Mogyoróskai osztálykirándulás

Az egész osztály izgatottan készülődött az osztálykirándulásra, amire szeptember első felében került sor. Aznap reggel buszra ültünk és el is indultunk Mogyoróskára.

Az utazás első megállóhelye a Szerencsi Csokoládégyár volt. Itt rövid filmek segítségével bemutatták hogyan is készülnek egyes finomságok. Később betekintést nyerhettünk a csokoládé készítés alapjaiba, hiszen saját készítésű csokoládét díszíthettünk és hozhattunk haza. Legközelebb Monokon álltunk meg, Kossuth Lajos szülőházánál. Az idegenvezető érdekes előadást tartott az ott kialakított korhű múzeumban. Majd továbbmentünk Boldogkői várba, ahol elmesélték a vár történetét és körbevezettek minket minden kiállítótermen. Odafelé úton az utolsó látványosság Vizsolyban volt, mivel saját szemünkkel is láthattuk az első, magyar, 1590-ben készült Károlyi-bibliát. Mivel a szentírás a templomban volt látható, így átsétáltunk arra a helyre ahol eredetileg kinyomtatták. Az nyomda tulajdonosa egy interaktív előadásba foglalta a biblia elkészítését úgy, hogy mi is szereplőnek érezhettük benne magunkat. Este fél kilenc körül értünk a mogyoróskai szálláshelyünkre. Az emeletes kőépületben a gyerekek foglalták el az alsó szintet. Egy hét és egy nyolc ágyas szobán osztoztunk, külön a lányok és külön a fiúk. A felső szinten a felnőttek aludtak három szobába osztva. Közösen megvacsoráztunk, majd miután berendezkedtünk a szobába, elindultunk körülnézni. Visszatérve a hálóhelyünkre hajnalig beszélgettünk és játszottunk. Másnap reggel felébredtünk és reggeli után már mentünk is a Regéci várba. Az út feléig felvittek minket busszal, utána gyalog folytattuk. Nagyon szépen volt kialakítva, feljavítgatva kívül és belül is, sőt a kilátóból gyönyörű kilátás tárult elénk a környező tájra. Visszafelé úton végigsétáltunk egy túra útvonalon, amit szerintem mindenki nagyon élvezett. Amint visszaértünk a szállóra összepakoltunk és megebédeltünk. Az ebéd után pedig már útnak is indultunk hazafelé. Már csak egyetlen megállóhely maradt, ahol Kazinczy Ferenc Mauzóleumát és a Magyar Nyelv Múzeumát tekintettük meg. Az út további részében zenét hallgattunk és beszélgettünk.

Nagyon jól éreztük magunkat végig, hiszen ez volt az utolsó együtt töltött osztálykirándulásunk, de biztosak vagyunk benne, hogy a későbbiekben is örömmel gondolunk majd vissza ezekre a csodálatos emlékekre.