A Rediscovering the past by walking in the future, A múlt újrafelfedezése a jövőbe tartván című Erasmus+ pályázat harmadik projekttalálkozójára a szeghalmi általános iskolában került sor, melynek időpontja 2019. május 13-17. Törökországból, Litvániából, Macedóniából és Olaszországból érkeztek diákok és tanárok az iskolába.
Megkérdeztük Fekete-Koczó Zsuzsannát a program helyi koordinátorát, arról hogy hogyan zajlott a találkozó, milyen programokon vettek részt a vendégek.
Az első napon iskolagyűlés keretén belül üdvözöltük vendégeinket, majd mindannyian röviden bemutatkoztak. Macsári József polgármester úr is fogadott bennünket hivatalában, röviden bemutatta Szeghalom városát, Ezt követően a városi könyvtárba vezetett utunk, ahol megismerkedhettek városunk történelmével, hagyományaival a Sárrét múltjával. A kora esti órákban a művészeti iskola tanulóinak színvonalas műsora következett, mely nagy sikert aratott a résztvevők körében.
A következő napot projektmegbeszéléssel kezdtük, ahol az iskolák koordinátorai prezentációkat mutattak be az addig elvégzett faladatokról. A délelőtt további részében a vendég tanárok tartottak tanórai foglalkozásokat saját nyelvükön, amelyekbe nagy érdeklődéssel kapcsolódtak be iskolánk tanítványai. Délután a gyerekekkel együtt a gyulai várat látogattuk meg, ahol a gyerekek foglalkozáson vettek részt, ahol középkori kódexeket készíthettek. Ezután korhű ruhákba öltözve bejárták a várat,
A harmadik napon Hortobágyra indultunk, Magyarország első nemzeti parkjába, melyet 1999-ben a világörökség részévé nyilvánítottak. Programunkat sétakocsikázással kezdtük. A túra során az intézményvezető bemutatta a puszta jellemző növény és állatvilágát, a pusztai élet jellemzőit, az ott született legendákat.
A csütörtöki napon webtréningen vettek részt a gyerekek és a tanárok újabb IKT módszerekkel ismerkedtek meg a korábbiak mellett. Konkrétan a Socrative és az Edmodo programokkal, melyeket informatikus kollégánk Leó Zoltán mutatott be.
A délutáni programunk úticélja volt a Vésztő-Mágor történelmi emlékhely. Az ásatások alkalmával feltárt régészeti leleteket idegenvezető segítségével ismerhették meg vendégeink és a fogadó családok tagjai. Ezen a helyszínen került sor a kézműves foglalkozásokra és a népi játékok kipróbálására, amelyekbe a gyerekek és a felnőttek egyaránt nagy érdeklődéssel kapcsolódtak be. Este került sor a záró partira, amelyre a vendéglátó szülőket, gyerekeket és a programban aktívan résztvevő tanárokat hívtuk meg. A közösen elfogyasztott vacsora után vetélkedőre invitáltunk mindenkit, amelyben nagyon sok változatos és szórakoztató feladatot oldottak meg az est résztvevői.
Péntek reggel vendégeink elbúcsúztak iskolánktól a fogadó családoktól és a budapesti program következett. A délelőtt folyamán a várnegyedben a Halász Bástya és a Mátyás templom megtekintésére került sor. Ebéd után a Parlament épületét a Citadellát és a Hősök Terét látogattuk meg. A késő esti egyben utolsó budapesti közös programunk egy csodálatos dunai hajózás volt, melynek látványa megkoronázta az egész napon átélt élményeket.
A fogadó gyerekek és a szülők örömmel vették, hogy egy külföldi gyereket vendégül láthattak, gyakorolhatták a nyelvet, megismerhették egymás kultúráját, és az elkövetkezendő találkozások során ők is kiutazhatnak, vagy már kiutaztak a pályázatban résztvevő országokba.
Remélhetőleg a kapcsolattartás nem szakad meg közöttük. A program egyik fő hozadéka az, hogy a gyerekek és még a szülők is sokkal inkább motiválttá válnak az angol nyelv tanulására.